maandag 17 november 2014

Auckland

Auckland

Na een korte vlucht vanuit Sydney ben ik in het volgende land. Het is voor het eerst dat een stad zo druk lijkt met backpackers. Niet vooruit plannen betekent geen bed in een hostel. De eerste paar dagen moet het een en ander gepland en geregeld worden. Gelukkig is Auckland een rustige stad waar je als toerist in een paar dagen het meest essentiƫle hebt gezien. Ik ontmoet veel mensen die net starten met reizen. De Australische woordkeuze geeft mij af en toe het gevoel alsof ik een andere taal spreek.

Hoogtepunten voor Auckland zijn de uitzichten over de stad vanuit de verschillende wijken. Door de hoeveelheid regen heb ik de stranden en baai onvoldoende verkend. Maar natuurlijk goede verse vis bij de vismarkt. Natuurlijk kan "The Skytower" niet ontbreken in foto's van de stad!

 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten