zondag 8 maart 2015

Taiwan

Taiwan

Ik heb het beste eten in Aziƫ bereikt! Eerst Taipei verkennen en zijn omgeving voordat het Chinees Nieuw Jaar is. Taipei verkennen betekent veel eten en tempels bezoeken. Avondeten doe je op een nachtmarkt of ergens in een restaurant een lekkere hotpot. In het noorden van de stad is het nationale museum. Een grote verzameling van Chinese kunst. Een erg spectaculair geheel.



Twee dagen vanuit Taipei is het lekker wandelen. Een dag in de omgeving van Jiufen wandelen, een plaats die tijdens de Japanse goudkoorts is ontstaan.
 


De andere dag naar Langminshan National Park. Met twee Taiwanese en een Canadees. Een prachtige omgeving. Op de terugweg in plaats van met de bus zijn we liftend terug gegaan.



Op Chinees Nieuw Jaar ben ik in Hualien. Samen met 12 mensen uit Mainland China in het hostel gezellig samen avondeten. De dag erop ga ik op een scooter naar Tarako Gorge.

 
 

Vervolgens naar Taitung. Voor de hotsprings. Ik ga op de scooter naar een goed verborgen maar erg mooie hotspring. Het kost slechts twee uur op een scooter en een klein uur wandelen om er te komen!


Om naar Tainan te komen heb ik de zoveelste treinreis die ik zonder zitplaats krijg verkocht. Het is natuurlijk super druk omdat iedereen de familie probeert te bezoeken rondom het Chinees Nieuw Jaar. Maar bij aankomst in Tainan blijkt er veel te doen. Markten, de restanten van een Nederlands fort en meer geschiedenis.

 
 

Op weg terug naar het noorden is het tijd voor Taizhung. Hier is dit jaar het grootste lantern festival in Taiwan. Ik dacht dat ik gewend was geraakt aan de drukte. Maar niets is minder waar.

 
 


Mijn reis in Taiwan sluit ik af met twee volle dagen in de Tea Sage Hut. Twee uur mediteren en heel veel zeldzame thee. Nog een kleine pitstop in Taipei voor ik vlieg en vertrek richting Bangkok.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten