zaterdag 30 augustus 2014

Margaret River

Margaret river

Ik ben uit Perth vertrokken om ten zuiden de regio van Margaret River te verkennen. Een regio die bekend is voor zijn wijn. Het is lekker onthaasten en aan het einde van de winter lijkt er geen toerist te bekennen. Dat is niet verbazend met de hoeveelheid regen die ik hier in West Australiƫ zie.

Het is een van de moeilijkste plekken om te reizen met het openbaar vervoer. Maar die uitdaging ga ik niet uit de weg. De reis is erg mooi. Lekker met de trein en de bus langs meren, wijngaarden en het strand.


Op een van de dagen heb ik de mazzel dat ik samen met twee japanners in een auto de regio kan verkennen. Een dag "Lost in translation". Veel eten proeven op een boerderij hier en een chocoladefabriek daar. Maar natuurlijk ook naar de Jetty in Busselton die als inspiratie is gebruikt voor de film Spirited Away.


Na teveel dagen met regen en slechts twee ultieme dagen is het tijd om terug te keren naar Perth. Voor het eerst een hostel waar ik terugkeer. Bijna het gevoel alsof je ergens thuiskomt. Hoog tijd voor het volgende avontuur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten