dinsdag 26 augustus 2014

Perth

Perth

Ik heb de westkust van Australië bereikt! Een goed excuus om tot rust te komen, wat ik ook nodig bleek te hebben. Helaas regende het veel. Perth is duidelijk afgelegen van de rest van Australië.
Lekker tot rust komen in Kings park en de diverse musea bekijken. Alle moderne kunst is erg inspirerend. Ik bezoek in bijna elke stad wel een museum. Op de een of andere manier kom ik een aantal mensen tegen die ook sommige plekken op de westkust gaan bezoeken. Misschien kom ik nog "bekenden" tegen deze maand.


Dagje Fremantle

Om de drukte van de stad te ontsnappen lekker naar Fremantle. Oorspronkelijk ging ik alleen heen om gratis bier te proeven in de Little Creatures brouwerij. Maar er bleek natuurlijk veel meer te doen. Het centrum is erg kunstzinnig en knus. Prima voor een dagje uit. Ik heb hier het scheepwrak museum bezocht. Hier veel geschiedenis over de Duyfken, het eerste Europese schip dat de westkust van Australië heeft ontdekt. Ook wat geschiedenis over de Batavia die hier ook in de buurt is geweest.



Cottesloe beach

Volgens velen het mooiste strand van Perth. Heerlijk om met twee mensen van het hostel een dagje rond te lopen en lekker op het strand te liggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten