maandag 2 juni 2014

Byron Bay & Brisbane

Byron Bay

Ik heb na al het reizen door de staat New South Wales mijn laatste stop in de staat bereikt!
Gelijk bij aankomst in het hostel is het duidelijk dat er veel gefeest wordt. Na het avondeten aankomen en gelijk de gezelligheid in. Byron Bay is een heerlijk ontspannen plaats waar veel gesurfd wordt. Voor mijn gevoel leek er niet veel te beleven.

Dag twee in Byron kom ik er al snel achter hoe klein het wereldje met backpackers is. Ik kom meerdere mensen tegen die ik al eerder heb ontmoet. Dat vertaalt zich gelijk in een gezamenlijke trip naar de hippiehoofdstad van Australië, Nimbin.

Om in Nimbin te komen reizen we met een oude bus. Dit geeft alvast een indruk van wat komen gaat.
Onderweg hebben we een stop bij de waterval die je niet kan zien. Dit omdat de enige manier om er bij in de buurt te komen is in de waterval zelf te staan.





 

Nimbin is niet veel meer dan één straat met 200 meter winkels, een soort hippie paradijs.



Conclusie: Nimbin is grappig om te hebben gezien. Veel hippies, erg ontspannen en een beetje vreemd.

Natuurlijk zijn er de volgende dag weer andere bekenden in het hostel! Het hostel heeft een georganiseerde wandeling naar de vuurtoren van Byron Bay. Een erg mooie wandeling. Vanwege het slechte weer nam ik maar geen camera mee. Dat bleek halverwege wel handig omdat er een enorme hoosbui overtrok. Gelukkig stonden we allemaal droog in de vuurtoren. Veel mooie uitzichten op de stranden en natuurlijk dolfijnen spotten! Voor het avondeten is de beste kipburger uit Byron getest, de kipburger van Beloporte, met chilisaus.

De laatste avond in Byron zijn we naar "The Northern" gegaan. Dit is een pub waar vaak livemuziek is. De hoofdact was Kim Churchill. Het is een beetje te vergelijken met Ben Howard. Zeker een topconcert.

Brisbane

Na al het reizen is het zover! Ik ben eindelijk weer in een stad. Maar ook in de volgende staat in Australië, Queensland. De stad ben ik efficiënt doorgerend met meerdere mensen. Maar ook heb ik een dag besteed aan het inkopen van mijn Fraser Island en Whitsundays toertjes.




Mijn eerste dag wandelen door de stad bedenk ik mij opeens dat het "Norway Day" is. Terwijl ik door de botanische tuin loop blijk ik erg dichtbij te zijn. Dat wordt Noorse wafels eten en snappen hoe ze de onafhankelijkheid van Zweden vieren. Dit gaat hand in hand met veel traditionele kleding en muziek.

Verdere hoogtepunten zijn:
  • De markt op de Southbank, vlak bij de rivier in een park.
  • Gratis ferry over de rivier bij nacht. Lekker genieten van de skyline.
  • De wijk West-end.
  • Het museum voor moderne kunst.




Brisbane was voor mij een punt waar ik eindelijk weer eens in de stad was. Voor het eerst een stuk van de reis vooruit gepland. Dit leverde een tijdelijke radiostilte op voor het blog en verhoogde het reistempo. Maar het reistempo lag toch nog te laag waardoor mijn afscheid van iemand waarmee ik deels samen reisde een feit werd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten