zondag 22 juni 2014

Magnetic Island

Magnetic Island

Het lijkt wel alsof ik aan het eilandhoppen ben! Samen met mijn kamergenoten van Airlie Beach een paar dagen op Magnetic Island voor een full moon party. De eerste dag op verkenning, samen met een Nederlander, een Fransman en een Amerikaan, in een "barbie auto".


Allereerst hebben wij geprobeerd te snorkerelen bij Florence Bay. Door het slechte weer van de voorgaande dagen was er echter niks te zien. Maar alsnog lekker genieten van het zwemmen.


Dat werd dus wandelen over het eiland! De wandelingen waren langs de verschillende baaien en een berg op naar "The Forts". Onderweg wortelen voeren aan de wallabi's. De dag werd afgesloten met een zonsondergang bij "Horseshoe Bay".






De hierop volgende dagen zaten vol met medereizigers opnieuw ontmoeten, nieuwe ontmoetingen en een full moon party! Het feest was redelijk, de sfeer was goed maar de muziek was middelmatig.
Door het slechte weer was niet elke dag even spannend.

Om alle wandelingen te hebben gedaan op Magnetic Island heb ik de laatste dagen lekker actief gespendeerd. Het was extra uitdagend vanwege de vele rotsen. Natuurlijk alweer met nieuwe mensen!








Townsville

Terug met de boot naar het vaste land! Ik had Townsville in alle snelheid overgeslagen omdat de busterminal naast de bootterminal lag. Tijdens mijn wandeling naar het hostel krijg ik zomaar een lift aangeboden.
Townsville zelf heb ik met een wandeling verkend. Langs de kustlijn was het mooi, maar of het nou een park of een strand is... Magnetic Island was mooi te zien vanaf "The Strand".




Aan het einde van de dag naar "The Yacht Club". Elke woensdag is er rond zonsondergang  een gratis zeilrace. Daar kan natuurlijk geen nee tegen worden gezegd. Helpen als matroos met het hijsen van de zeilen en nog veel meer! Een prachtige zonsondergang tijdens het varen en mooie uitzichten. Een dag in Townsville maakt mij weer extra bewust om van de kleine dingen te genieten. Daarna de beste pizza's in de stad gegeten bij Pizza Capers. De pizza met kip en avocado was uitzonderlijk goed.



Al met al een goede tijd. Cairns komt langzaam maar zeker in zicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten