maandag 9 juni 2014

Rainbow Beach & Fraser Island

Rainbow beach

Stranden stranden en nog meer stranden. Maar dit is toch wel het mooiste strand tot nu toe! Ik heb een dag uitgetrokken om naar Rainbow beach te wandelen. Uiteindelijk vond ik het zo mooi dat ik naar Double Island Point ben doorgelopen. Al met al slechts een kilometer of 15. Dankzij alle drukte met terreinwagens heb ik mijn eerste lift in Australië gepakt om weer terug te komen. Liften op het strand had ik natuurlijk niet verwacht, maar bleek achteraf de slimme keuze!








Fraser Island

Het is zover. Na een lange introductie naar één van de hoogtepunten op de oostkust van Australië.
Fraser Island is een van de grootste zandeilanden ter wereld.
Op de een of andere manier werd ik de eerste chauffeur van mijn groep van 8. Voor het eerst in een automaat aan de linkerkant van de weg. In het begin onwennig. Maar na de boot over het strand rijden bleek een eitje! Om de bestemming werd gewisseld van chauffeur. Het eten en drinken kwam in een driedaags rantsoen inclusief recepten. In totaal waren wij met twee maal vier terreinwagens. Al met al een hele drukte. 's Avonds in het kamp kwam ik altijd mensen tegen van de andere dagen die ik blijkbaar al kende. Dit leverde veel gezelligheid op.

Onze eerste bestemming was lake McKenzie. Dit is een bijzonder meer omdat het boven het grondwaterpeil ligt.





Op dag twee was het raak. Het weer was ongelooflijk goed en dat maakte de tocht enorm aangenaam.
Wij zijn eerst naar een schipwrak gereden.



Van daaruit heb ik een vliegtuig genomen over het eiland. Dit gaf de meest ongelooflijke uitzichten over de diverse soorten terrein. Ik vloog met 3 anderen uit mijn groep in een Cesna!





Na de landing waren we opeens bij Eli Creek. Het water uit dit beekje was zo helder dat je de vissen zag zwemmen. En het was perfect drinkbaar! Stukken beter dan kraanwater met een klein beetje chloor.


Onze tocht ging verder over het strand naar Indian head. Een uitzichtpunt bij het strand. Hier was het eenvoudig om dolfijnen, haaien en roggen te zien.



De laatste dag sloten wij af met een trip naar Lake Wobby. Al met al een schattig meertje. Het plan was om niet te zwemmen maar op de een of andere manier ben ik toch het water in geslingerd!

Op mijn laatste dag in Rainbow beach heb ik tenslotte nog genoten van een wandeling naar een zandduin.



Dit was zeker mijn meest spectaculaire trip! De combinatie van de mooie duinen en de goede groep maakte het geweldig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten