donderdag 24 april 2014

More Sydney

Ik blijf druk met het bekijken van Sydney. Het is deze weken extra druk vanwege het paasweekend en ANZAC day.

Voor ik Manly verliet heb ik afgesproken met mijn achternicht Christina. Het was gezellig haar weer te zien. We hebben op goede vrijdag 's middags gezellig op de wharf gezeten in Manly. Het is een drukke plek waar iedereen de veerboot naar het centrum van Sydney neemt. 'S avonds ben ik van hostel gewisseld en ben ik lekker dichtbij Kings Cross neergestreken. Kings Cross is één van de plekken waar het nachtleven is. De plek is heel herkenbaar door het grote Coca Cola bord.


Natuurlijk betekent een hostel bij Kings Cross veel gezelligheid, drukte en veel kans om uit te gaan. Dus beland je soms zomaar in een Ierse pub met live muziek. Of ga je natuurlijk mee met een "pubcrawl".

Zaterdag ben ik lekker onthaast op Bondi Beach met iemand die ik in het hostel heb ontmoet. Dit is misschien wel het populairste strand in Sydney. Helaas niet zo mooi als het strand bij Manly. Het is een goede plek om te zwemmen. De golven maken het een hele uitdaging. Aan het einde van de zaterdag zijn we vuurwerk gaan kijken bij Darling Harbour.


Zondag ben ik naar the Museum of Contemporary art gegaan. Het was erg mooi met veel vreemde kunst. Ideaal om een dagje rond te dolen. Veel van de kunst was modern. De kunst was in film, geluid, als een beeld, een hele ruimte als kunstwerk en nog zoveel meer. Het meest bijzondere vond ik de glazen cylinders. Ze gaven de illusie van water of ijs te zijn. Echter is het kunstwerk volledig van glas.


Mijn plan was om vervolgens naar Newcastle te gaan. Vanwege ANZAC day was het echter onmogelijk om een hostel te krijgen. Hierom ben ik in Bondi en Sydney blijven hangen.
Ik begin zelfs een beetje ingeburgerd te raken. Lekker op blote voeten lopen!
Op 25 april is het ANZAC day. Het is oorspronkelijk de dag dat Australië en Nieuw Zeeland de eerste wereldoorlog herdenken. Wat het allemaal precies inhoudt is hier te lezen: http://www.awm.gov.au/commemoration/anzac/anzac-tradition/
Hieronder een foto van het ANZAC monument in Hyde Park 

Ik heb voor het eerst een klein beetje vooruit gepland. Zondag ga ik naar Newcastle met de trein.
Vandaag is het weer extreem slecht. Het komt met bakken uit de lucht. Maar dat maakt het een goede dag om te lezen en mijn blog te schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten