woensdag 16 april 2014

Sydney

Sydney

Gisteren heb ik uitgebreid Sydney verkend samen met mijn groepsgenoot Rick.
Natuurlijk betekent dat veel lopen! Het was bijna verdwalen in het Central Business District.
Lekker door Hyde Park en The Botanical Gardens lopen. De wijk onder de Harbour Brigde was ook bijzonder. Hier stond nog veel laagbouw en oude pakhuizen. Dicht bij the Opera house durfde ik niet te komen vanwege een bezoek van Queen Elizabeth. Het zag er enorm druk uit.



Het centrum van Sydney is druk zoals een wereldstad hoort te zijn. Het is een heel verschil met het dorpse Manly waar ik veel tijd heb doorgebracht.

Vlak bij de botanische tuinen is ook The Art Galery of New South Wales. Er hingen veel Austalische en Europese schilderijen. Onder andere heb ik een Van Gogh, een Monet en een Picasso gespot. Maar natuurlijk ook moderne kunst.



's Avonds heb ik afgesproken met een aantal mensen uit Sydney. Lekker in mijn eentje wachten bij Town Hall. Een plek waar iedereen probeert af te spreken. Daarna zijn we naar een Koreaans restaurant gegaan om vele varianten van kimchi te eten. Het was erg lekker maar je krijgt natuurlijk alleen eetstokjes!

Daarna zijn we met de groep naar de bioscoop gegaan. We hebben The Grand Budapest Hotel gekeken. Ik vond het een grappige film. De filmtechnieken en shots gaven de film een prachtige sfeer. Het is zeker een aanrader!

Natuurlijk kwam ik daarna te laat terug op de Wharf en kon ik de veerboot naar Manly niet meer terug nemen. Gelukkig reden er nog bussen!

Al met al een zeer geslaagde dag die totaal anders aanvoelde dan tussen de medereizigers.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten